Budování metra D může započat

Už je tomu nějaký ten pátek, co se pracuje na zahájení budování metra D v Praze. Další linka, která má za úkol propojit i okolní části hlavního města, jež jsou nyní v delší dojezdové vzdálenosti od centra, by se však v následujících letech opravdu mohla veřejnosti otevřít. Po dlouhých archeologických bádáních, testování a studiích totiž může dojít k výstavbě. Začít se s onou výstavbou má tedy už letos. 

Odvolání odpůrců bylo zamítnuto 

Linka D pražského metra už před svou výstavbou musela reagovat na řadu klacků, které se házely pod nohy. Jednou z nich bylo i odvolání odpůrců stavby metra D, kteří byli proti udělení stavebního povolení. Po několika měsících však ministerstvo dopravy zamítlo toto odvolání, což znamená, že výstavbě nové linky metra už nic nepřekáží.  

Očekává se, že výstavba metra bude poněkud svižnější a rychlejší, než tomu bylo v případě tří předcházejících linek. Důvodem toho jsou už čtyři a půl kilometrů dlouhé tunely, které vedou pražskou částí 4. Jejich důvodem bylo hlavně geologické zkoumání, které bylo zapotřebí k získání stavebního povolení.  

Nové metro vyjde na 4,3 miliardy korun 

Nová linka, která má spojit Nové Dvory, Depo Písnice a Pankrác s náměstím Míru by měla vyjít na 4,3 miliardy korun. První etapa však bude otevřená mezi Pankrácem a Novými Dvory, teprve druhý úsek počítá se spojením Pankráce s centrem.  

Z dostupných informací vyplývá, že stanice Pankrác bude v tomto případě přestupní stanicí a že se zde bude pohybovat denně kolem dvaceti tisíc cestujících. Obslouženy budou i okolní části, nejen Pankrác, ale také Lhotka, Novodvorská nebo Libuš či Krč, kam se nyní je možné dostat pouze autobusovými spoji.  

Plná automatizace 

Nová linka metra bude do značné míry jiná. Bude totiž plně automatizovaná a jezdit by tak měla zcela bez řidiče. Podle tohoto tak budou zařízena i nástupiště a samozřejmě se lišit budou i bezpečnostní dveře.