Jaké problémy hrozí s ranními mrazíky a jak se problémům vyhnout?

Se snižujícími se teplotami nás mohou ráno zaskočit mnohé problémy týkající se automobilu a jeho startování. Zatímco děti se těší na přicházející mrazíky, které signalizují brzký příchod sněhové nadílky, řidiči si zjišťují jízdní řády, protože v případě nenastartování automobilu se musí nějakým způsobem dostat do práce. Samozřejmě nestartující automobil není jediný problém, který může řidiče postihnout během podzimních a následně zimních chladnějších rán.  

Vybitý akumulátor 

S udeřením prvních mrazíků se můžou dostavit problémy s akumulátorem. Akumulátor během mrazivých rán motorem neotočí, a tak lidé začínají naříkat. Myslí si, že musí investovat do nového akumulátoru, ale pravdou je, že akumulátor v takové chvíli nemusí být ještě na odpis. Stačí, když se akumulátor v odborném servisu dobije, tím může být problém s touto částí automobilu zažehnán. Abyste se však snadno vypořádali s tímto problémem, akumulátor si zkontrolujte před udeřením zimních mrazů. A nezapomeňte na startovací kabely, které se v zimě vyplatí vozit si v kufru.  

Zamrzlá nádoba ostřikovačů 

Mnozí řidiči hlava nehlava lijí směs do ostřikovačů ještě letní. Jenže letní směs zkrátka není nemrznoucí, zimní směs má látky, které nezamrznou. Abyste se vyvarovali nepříjemnému problému jménem zamrzlá nádoba ostřikovačů, vyměňte směs v ostřikovačích za zimní. Letní směs buď vystříkejte za hezkého počasí, nebo si ji nechte vysát v servisu. Následně ji nahraďte zmiňovanou zimní alternativou. V případě, že byste výměnu nestihli a nádoba by vám přece jenom zamrzla, automobil odstavte do tepla a nechte nádobu volně rozmrznout.  

Zamlžená skla zevnitř vozidla 

Řidiče také při ranních mrazících trápí zamlžená skla zevnitř vozidla. Jedná se o zcela normální jev, který by měl zanedlouho ustoupit. Pokud k odmlžení však nedochází, pravděpodobně je ucpaný kabinový filtr, tudíž do vozidla neproudí dostatečné množství vzduchu z topení.